Menu Close

Dalyvaujame projekte „Skaitmeninės higienos įgūdžiai – šiandienos „must have“

Šią savaitę mūsų gimnazijos vyresniųjų klasių moksleiviai drauge su Skaitmeninės etikos centro atstovais kalbėsis apie sveikų skaitmeninių įgūdžių svarbą bei diskutuos, kodėl svarbu kurti sveiką santykį su technologijomis ir kaip tai padaryti.

Tai priklausomybės nuo ekranų prevencijai skirto projekto „Skaitmeninės higienos įgūdžiai – šiandienos „must have“, kuriame mūsų gimnazija dalyvauja, dalis. Projektas finansuojamas Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos lėšomis. Moksleiviai dalyvaus keturiose mokymų sesijose, o vėliau į mokymus bus pakviesti ir mokyklos bendruomenės tėvai, globėjai ir mokytojai.

„Džiaugiamės, kad turime galimybę dalyvauti šiame projekte ir motyvuoti mūsų mokinius pasirūpinti savo sveikata, – sako Tuskulėnų gimnazijos direktorė Daiva Pilukienė. – Ekranais naudojamės dažnai ir daug, ir vaikai, ir suaugę, todėl mums rūpi, kad tai darytume sąmoningiau, vengiant emocinės sveikatos problemų bei priklausomybių rizikos.“

Kodėl dalyvaujame?

Pandemija aiškiau nei bet kada atskleidė skaitmeninių technologijų svarbą ir naudą. Visgi, ir Lietuvos, ir pasaulio mokslininkų tyrimai patvirtina, jog perteklinis naudojimasis technologijomis gali sukelti rimtų psichikos ir fizinės sveikatos bėdų.

Turime mokytis kurti sveiką santykį su skaitmeninėmis technologijomis, vengiant probleminio interneto naudojimo: tai auganti psichikos, o drauge – ir fizinės sveikatos problema visame pasaulyje.

Suaugusiųjų vaidmuo yra kritiškai svarbus padedant vaikams ir jaunimui formuoti tinkamus naudojimosi ekranais įpročius ir įgūdžius. Todėl tėvai, globėjai ir mokytojai bus pakviesti į paskaitą skaitmeninių technologijų naudojimo iššūkius – suaugusieji turi žinoti būdus ir priemones, padedančias spręsti šiuos iššūkius taikiai.

Kodėl tai svarbu?

VU mokslininkai, su kuriais bendradarbiauja Skaitmeninės etikos centras, tyrinėjo Lietuvos vaikų savijautą pandemijos laikotarpiu ir nustatė, kad ⅓ vaikų, kurių emocinė būsena karantino metu pablogėjo, prie ekranų leido daugiau laiko, mažiau buvo lauke, neturėjo nuoseklios dienotvarkės, miego režimo, o jų tėvai jautė didesnę įtampą.

Skaitmeninės etikos centro mokymuose dalyvavę moksleiviai sako, kad kas antras iš jų jaučiasi „perdozuojantis“ interneto dažniau nei kartą per savaitę, kas penktas – taip jaučiasi kasdien. 60 proc. apklaustų suaugusiųjų patvirtina, kad dėl ekranų naudojimo konfliktai šeimose kyla dažniau nei kartą per savaitę. Po mokymų, kuriuos Skaitmeninės etikos centras veda šalies mokyklų bendruomenėse, gauti atsiliepimai atskleidžia, kad:
– išgirsta informacija ir moksleiviams, ir mokytojams, ir tėvams bei globėjams buvo naudinga (tikimybė, kad tokius mokymus rekomenduotų kitiems – per 9 iš 10);
– patrauklu tai, jog jaunimui informacija pateikiama jiems suprantama kalba, kad remiamasi mokslinių tyrimų įžvalgomis, kad pateikiami konkretūs patarimai, atsakoma į klausimus, diskutuojama.

Iki metų pabaigos tokie mokymai vyks dar 5-iose Vilniaus mokyklose.

Plačiau galite rasti čia: https://e-etika.lt/ .

Skaitmeninės etikos centras 2022 metais įgyvendina visuomenės sveikatos priemonę „Skaitmeninės higienos įgūdžiai – šiandienos „must have“. Priklausomybės nuo ekranų prevencija“. Užsakovas: Vilniaus miesto savivaldybė, pagal miesto tarybos sprendimą „Dėl Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos 2022 metų priemonių sąrašo patvirtinimo“. Projektas finansuojamas Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos lėšomis.